Vilniaus oro uoste planuojama dalies orlaivių perono rekonstrukcija: trikdžių skrydžiams nebus

0
24
ŽIEDINIS KILIMO IR TŪPIMO TAKAS
Žiedinis orouostas

Vilniaus oro uostas ruošiasi dalies orlaivių perono, esančio šiaurinėje oro uosto dalyje, rekonstrukcijai. Tikimasi, kad perono atnaujinimas padės efektyviau užtikrinti skrydžių saugą, patogesnį orlaivių judėjimą ir stovėjimą oro uoste, bus įdiegta modernesnė lėktuvų aptarnavimo infrastruktūra, didelis dėmesys skiriamas aplinkosaugai.

Perono projektinius pasiūlymus rengė kompanija „Sweco Lietuva“. Statybos darbus, konkurso būdu atrinkus rangovą, planuojama pradėti kitų metų pirmoje pusėje, skelbia Lietuvos oro uostai.

Šiaurinio orlaivių perono Vilniaus oro uoste rangos konkursą numatoma skelbti rudenį, darbus tikimasi pradėti 2020 metų antrąjį ketvirtį, o baigti – 2021-ųjų pabaigoje. Visos investicijos sieks apie 17,3 mln. eurų. Savo apimtimi projektas prilygsta 2017 m. rugpjūtį atlikto Vilniaus oro uosto kilimo – tūpimo tako (KTT) rekonstrukcijai, kurios vertė siekė 19 mln. eurų.

Šiaurinio perono rekonstrukcija apims naujos asfalto dangos įrengimą, stovėjimo vietų ženklinimą, efektyvų ir taupų apšvietimą, naujų žiburių išdėstymą, stebėjimo sistemą, efektyvesnį paviršinių nuotekų surinkimo sprendimų įdiegimą. Planuojama, kad šiame perone ateityje bus naudojamos ir modernios požeminės elektros sistemos (angl. Ground Power Unit), kurios patogiau aptarnaus orlaivius.

„Šiaurinės perono dalies rekonstrukcija iš esmės nutolins orlaivių laikymo vietas nuo aplinkinių gyvenamųjų zonų. Po rekonstrukcijos bus sukurtos 5 papildomos stovėjimo vietos, pritaikytos ir didiesiems orlaiviams, šiuo metu Vilniaus oro uoste turime iš viso 56 vietas“, – pranešime cituojamas Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos programos projektų vadovas Arnas Dūmanas.

Planuojama, kad investicijos į šiaurinio perono rekonstrukciją atsipirks jau per artimiausius 10 metų.
Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys pabrėžia, kad visai oro uosto infrastruktūrai būdingas cikliškumas – ją eksploatuojant visu pajėgumu, tarnavimo laikas svyruoja nuo 12 iki 15 metų. Teigiama, kad 2017 metais Vilniaus oro uoste atnaujintas kilimo–tūpimo takas sudaro mažiau nei trečdalį viso aerodromo dangų ploto, todėl šiuo metu būtina investuoti į kitų aerodromo dangų modernizavimą.

Siekiant išlaikyti oro bendroves Vilniuje ir užtikrinti konkurencingumą kaimyninių oro uostų atžvilgiu, šiaurinio perono rekonstrukcijos darbai bus atliekami veikiančiame oro uoste. Darbai planuojami taip, kad esminių trikdžių įprastai oro uosto veiklai nebūtų.

Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos programa apima šiaurinio perono, riedėjimo takų rekonstrukciją, naujo VIP terminalo su konferencijų centru įrengimą, išvykimo terminalo statybą, eismo schemos priešais oro uostą keitimą ir naujų komercinių erdvių įrengimą. Visi rekonstrukcijos projektai bus vykdomi veikiančiame oro uoste, darbai bus vykdomi taip, kad keleiviai pajustų kuo mažiau galimų nepatogumų.

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso treji oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2018 m. jie aptarnavo 6,3 mln. keleivių ir 61 tūkst. skrydžių. Vasaros sezono metu iš Lietuvos oro uostų 14 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 86 reguliariosiomis kryptimis į 67 miestus 27 šalyse.

Šaltinis: (ELTA)

LEAVE A REPLY

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.